فرایند رشد بدحجابی لباس‌های تنگ و چسبان و شلوارها و آستین‌های کوتاه، مدهای جدید بدحجابی شدند، علاوه بر زنان، برخی مردان هم بی‌نصیب نماند‌ه‌اند و آرایش‌های زنانه را برای خود برگزیده‌اند، آرایش ابرو، موهای بلند و مدل‌های گروه‌های رپ و شیطان پرست‌ها، لباس‌های تنگ و بدن‌نما و برخی شلوارهای گشادی که هر لحظه امکان افتادن آن وجود دارد و البته در این مسیر گوی سبقت را از زنان ربوده‌اند!این روزها پیراهن‌های مردانه، آب رفته و فاق شلوارها یا بی‌نهایت کوتاه و یا بیش از اندازه بلند شده است، لباس‌هایی که خارج از سایز متعادل هستند. استفاده از علائم و نشانه‌ها، شبه‌مردان را رنگ و لعابی خشن‌تر داده است، آرایشگاه‌های مردانه این روزها تمام خدمات آرایشگاه‌های زنانه را ارائه می‌کنند از اصلاح ابرو گرفته تا رنگ و مش مو.

روانشناسان معتقدند شبه مردانی که به سمت استفاده از مدل‌های زنانه روی می‌آورند عمدتاً دچار ضعف‌های روحی و اعتماد به نفس ضعیف هستند،‌ این افراد برای جلب توجه دیگران اقدام به استفاده از مدل‌های موی خاص و علائم و نشانه‌های وحشتناک می‌کنند.

 

با این حال به نظر می رسد که دلیل اصلی بدحجابی در میان مردان را نیز ....

 

 

باید به نوعی در کاهش سطح عفاف در جامعه دانست. حجاب و عفاف به عنوان دو ارزش در جامعه بشری و بویژه جوامع اسلامی مطرح است. همواره این دو واژه در کنار هم به کار برده می شوند.

 

عفاف نیز واژه ای عربی است که با فرهنگ اسلامی و دینی وارد زبان فارسی شده است.عفاف را به معنای خود نگهداری و باز داشتن نفس انسانی از محرمات و خواهشهای شهوانی، دانسته اند. راغب در مفردات می گوید: «العفة حصول حاله للنفس تمتنع بها عن غلبه الشهوة والمتعفف المتعاطی لذالک بضرب من الممارسه والقهر» (راغب اصفهانی، ماده عف)«عفت حالت نفسانی است که مانع تسلط شهوت بر انسان می گردد و انسان عفیف کسی است که با تمرین وتلاش مستمر و پیروزی بر شهوت، به این حالت دست یافته باشد.»از این روست که می توان گفت حجاب نیز معنا و تجلی واقعی عفاف است و اگر کسی عفاف نداشته باشد مطمئناً از حجاب درستی نیز برخوردار نیست . با این حال باید تاکید کرد که دین مبین اسلام دستورات ویژه ای برای عفاف و حجاب مردان دارد.

 

با مطالعه متون اسلامی و روایات و احادیث بزرگان دین متوجه خواهیم شد که مردان نیز باید حجاب را هم در مورد پوشش ظاهری و بخصوص در مورد حفظ نگاه خود رعایت نمایند. قطعاً مردها نیز مجاز نیستند با هر پوششی در جامعه حضور پیدا نمایند، هر چند نوع پوشش زنان با مردان متفاوت است لیکن مردان نیز باید حد و مرز پوشش مناسب برای یک مرد مسلمان را رعایت نمایند.

 

مردان باید در اجتماعی که مردان و زنان در آن رفت و آمد دارند، غیر از عورتین خود، مقداری از بدن را که (اگر باز باشد دیگران به گناه می‏افتند و باعث تهییج شهوت می‏شود) بپوشانند، ولی مقداری که عرفاً باز است مانند سر و گردن و پاها و باعث گناه دیگران نمی‏شود، نپوشاندن آن اشکالی ندارد. از طرفی باید حیثیت اجتماعی و عفت عمومی جامعه نیز حفظ شود، از این رو مردان نیز باید پوشش مناسب داشته باشند.


خودم نوشت 1: آقایونی که برای جلب توجه خانم ها زیر ابرو برمیدارن و... اصلا هم جذاب نیست.بیشتر خنده داره،خانم ها چهره های مردونه براشون جذاب تره،به این مردا که نمیشه تکیه کرد!!!!!
خودم نوشت 2:(بی ربط به موضوع) امروز که از خیابون رد میشدم سر میدون صدای بوق یه ماشین،توجه همه رو به خودش جلب کرد-آخه راننده دستشو گذاشته بود رو بوق،ولم نمیکرد!!!وقتی برگشتم با یک ماشین شاسی بلند مواجه شدم،حالا دلیلش جالبه----->چون راننده جلویی ایستاده بود تا یه عابر از خیابون رد بشه و البته دلیل اصلی ترش این بود که راننده جلویی یک خانم بود
واقعا برای اون آقا متاسفم.هنوزم این تفکرا پیدا میشه!!!الان خانم ها فضانورد هم هستن این که دیگه ماشینه.
من اگه جای اون خانم بودم همون جا نگه میداشتم،قفل فرمونو برمیداشتم،شیشه ماشین عقبی رو میاوردم پایین که دیگه از این جسارتا نکنه :) (خودم میدونم دور از انتظاره ولی نمیذاشتم همین طور بره-آخه اون خانم رو میشناختم خیلی با شخصیته)

اللهم عجل لولیک الفرج...