برخورد محدود کننده کشورهای لائیک با حجاب زن مسلمان نشان می دهد که غرب چیزی فراتر از یک رفتار دینی از حجاب به مشامش می رسد و آن زیر سوال بردن ساختار و حاکمیت نظام لیبرال سرمایه داری در این کشورها است.

مسلمان تروریست نیست

، بنیاد عفاف و حجاب به مناسبت ۲۱ تیرماه روز ملی عفاف و حجاب بیانیه ای منتشر کرده است. متن این بیانیه به شرح زیر است:


صلوات و درود خدا بر سید کائنات پیامبر عظیم الشأن رسول خدا حضرت محمد مصطفی(ص) و اهل بی معصومین و طاهرینش و با آرزوی طاعات روزه داران.  قال الله تبارک و تعالی: «قُلْ إِنَّمَا أَعِظکُم بِوَحِدَةٍ أَن تَقُومُوا للَّهِ مَثْنى وَ فُرَدَى» (سوره سبا -آیه ۴۶) «بگو: (ای پیامبر)  تنها شما را به یک چیز اندرز می دهم و آن اینکه دو نفر دو نفر، یا یکنفر یکنفر براى خدا قیام کنید».


«برادران و خواهران، مومنین و هموطنان گرامی و بزرگوار، ضمن آرزوی سربلندی و موفقیت برای تمام شما ملت سرافراز ایران و به ویژه عبادت کنندگان و روزه داران و خادمان دلسوز جامعه و قبولی طاعات و عباداتتان در این ماه و ایام شریف و مبارک، به استحضار برادران و خواهران می‌رسانیم: در راستای عمل به فرموده خداوند در آیه قل انما اعظکم بواحده که همه باید برای خداوند بپاخیزند و اطاعت از امر پیامبر بزرگ اسلام حضرت محمد(ص) (کلکم راع و کلکم مسوول عن رعیته) که همه ما را نسبت به یکدیگر مسئول دانسته، بسیار ضرورت دارد که همه به موضوع حجاب و عفاف و مسائل اخلاقی جامعه بیشتر بیندیشیم و نسبت به روند بدحجابی و آلودگی‌های اجتماعی نگران باشیم و مخصوصا اکنون که در ماه مبارک و سالگرد ۲۱ تیر ماه که از یک سو یاد‌آور خاطره تلخ تهاجم طاغوت علیه حجاب و عفاف است و از سوی دیگر یادآور ایستادگی و مقاومت ملت ایران در مقابل توطئه‌ها است قرار داریم، لازم است نسبت به جریان فساد و بی اخلاقی‌ها و سیل خانمان سوز فرهنگ برهنگی و بی عفتی و فساد که می‌رود تا دامان همه را آلوده سازد و دستورات خدا را به سخره بگیرد، بیشتر احساس مسئولیت کنیم و برای خدا بپا خیزیم و اقدامی بازدارنده و منطقی بنماییم تا خشم و غضب خداوند سبحان، جامعه ما را فرا نگیرد.


ای همه ملت افتخار آفرین، ما خدمتگزاران شما در بنیاد ملی عفاف و حجاب بر حسب وظیفه و مسئولیت دینی اعلام می‌داریم که:


امروز حجاب و عفاف یک مسأله صد درصد اجتماعی و فرا جنسیتی و فراتر از یک رفتاردینی است که نیاز به عزم دو طرفه از سوی مسؤولان و از سوی مردم دارد. عرصه فرهنگ حجاب و عفاف بیش از قانون و بودجه و ساختارهای دولتی و رسمی نیاز به ساختارهای غیر رسمی دارد. ساختارهایی برآمده از بطن مردم انقلابی، معتقد و دغدغه مند و در این میان مهمترین وظیفه نظام حمایت از همین ساختارهای غیر رسمی است.


ساختارهایی که در قالب نهادهای مردمی در طول این سالها مهمترین نقطه قوت ها و بزرگترین نقطه تهدیدی علیه دشمن بوده است و این را بسیاری از وقایع تاریخی در طول این سی و پنج سال در مقابله با هجمه دشمنان بیرونی و درونی نظام تأیید می کند. هم اکنون مرزی میان مردم و حاکمیت در نظام وجود ندارد و نبود این مرز مهم ترین فرصت برای نظام اسلامی و مطالبه مردم در توسعه ارزش های دینی است که خواست مشترک حاکمیت و مردم است.


امروز بر خلاف همه برنامه ریزی‌ها و تلقین های برخی از جوامع غربی برای توسعه بی عفتی در قالب گفتمان های فطرت مدار در حال بازگشت به عفاف هستند و از طرفی توسعه اسلامی در جهان رفتار دینی حجاب را بیش از پیش جهانی نموده است و این خود نشان می دهد که آنان پس از آزمون و خطاهای بسیار این شیوه را برگزیده اند.


برخورد محدود کننده کشورهای لائیک با حجاب زن مسلمان نشان می دهد که غرب چیزی فراتر از یک رفتار دینی از حجاب به مشامش می رسد و آن زیر سوال بردن ساختار و حاکمیت نظام لیبرال سرمایه داری در این کشورها است و در واقع آنان بیش از آنکه بخواهند با حجاب بستیزد از حجاب می هراسند و این خود جای شکر دارد که انقلاب اسلامی که با شاخص مبارزه با ظلم و فساد در ایران شکل گرفت با پرچم حجاب در جهان صادر شده است.


بر این اساس ما می خواهیم که:


۱. دولت جمهوی اسلامی با توجه به شعار تدبیرگرایی و عقلانیت مصوبه ۴۲۷ شورای عالی انقلاب فرهنگی را محور کارهای دستگاه های فرهنگی به صورت پیگیر و اثر بخش قرار دهد و نقش نظارتی خود را بر دستگاههای اجرایی تحت پوشش فراموش ننماید.


۲. از مجلس محترم می خواهیم به دنبال اصلاح، رفع ابهام، ایجاد ضمانت اجرایی و خلق قوانین مکمل در این حوزه باشد.


۳. از قوه قضاییه می خواهیم که هماهنگی لازم را با نیروی انتظامی در برخورد هر چه بهتر و قاطع تر با حلقه ها و جریان هایی که با رویکرد معاند مجرمانه و هدفمند در فضای فرهنگی کشور تخریب انجام می دهند، به عمل آورد.


۴. از رسانه ملی می خواهیم که طبق فرمایش امام خمینی(ره) که می فرمایند:صدا و سیما باید دانشگاه عمومی باشد، رسالت اصلی اش را که تربیت انسان ها است فراموش نکند و در این رسالت فرهنگی عظیم از ظرفیت های مردمی و غیر دولتی استفاده نماید.


۵. از کلیه مراکز و نهادهای فرهنگی خصوصا روحانیت معزز انتظار می رود در جهت فراگیر شدن بحث عفاف و حجاب که نمایانگر جامعه دینی است تلاش بیشتری مبذول دارند.


۶. از نیروی انتظامی می خواهیم در برخورد با پدیده بد حجابی با تقویت فعالیتهای نامحسوس خود برای پیدا کردن حلقه های معاند در جریان بد پوشی که با اندیشه مجرمانه در توسعه بی عفتی در جامعه سهیم اند را بیش از پیش و مستمرانه پیگیر باشد.


در پایان با استعانت از خدای متعال و طلب امداد و کمک از نفس مسیحایی امام عصر (عج) و پیروی از رهنمودهای نائب بر حق ایشان امام خامنه ای دست وحدت را به سوی آسمان بلند کرده تا در پرتو این وحدت و یک دلی و یک صدایی با عزمی ملی و مردمی در نهادینه شدن فرهنگ حجاب و عفاف در کشور گامی بلند برداریم و در این باب موفق و پیروز گردیم.»

منبع:خبرگزاری مهر

اللهم عجل لولیک الفرج...